Hur du gör catering för ditt nästa evenemang

Om du någonsin har deltagit i ett evenemang med catering i Stockholm vet du hur stor inverkan det kan ha på helhetsupplevelsen. Maten är en stor del av varje evenemang, och när du anlitar en cateringfirma faller allt på plats. Men vad händer om du vill vara värd för ett eget evenemang? Hur kan du integrera catering i ditt evenemang utan att ge det all din uppmärksamhet? Läs vidare för att få idéer och råd från experterna. Cateringtjänster i Stockholm är perfekta för alla evenemang där maten spelar en framträdande roll för upplevelsen.

Dessa tjänster tar bort stressen och det tråkiga i att förbereda, servera och städa upp efter en måltid. Istället kan du fokusera på andra saker – som att se till att alla har roligt! Tipsen nedan kommer att ge dig en bra inblick i hur du kan göra catering för ditt nästa evenemang enkelt och lätt…

Hitta rätt cateringfirma för dina behov

Det första du vill göra när du planerar ett evenemang med catering är att hitta rätt cateringföretag i Stockholm för dina behov. Även om det finns många olika typer av cateringföretag – och många olika typer av cateringtjänster – vill du se till att du hittar den som passar bäst för den typ av evenemang som du vill anordna. Om du ska anordna ett evenemang utomhus vill du hitta ett cateringföretag som specialiserar sig på catering för utomhusbruk.

Du vill också se till att cateringföretaget i Stockholm har rätt licenser, försäkringar och tillstånd för ditt område. Om du anordnar ett inomhusevenemang har du lite större flexibilitet när det gäller valet av cateringföretag. Du vill dock fortfarande försäkra dig om att cateringföretaget har erfarenhet och kunskap för att arbeta med inomhusevenemang. Du vill också se till att cateringföretaget erbjuder den typ av tjänster som du vill ha.

Bestäm dig för en meny

När du har hittat rätt cateringföretag för dina behov vill du sätta dig ner med en representant för cateringföretaget och bestämma en meny för ditt evenemang. Att besluta om en meny är ett tvåvägssamtal mellan dig och din cateringfirma. Du vill diskutera din budget, dina kostrestriktioner och preferenser, och cateringrepresentanten vill veta vem som kommer att äta vid evenemanget, vilka förväntningar som finns och allt annat som kan hjälpa representanten att förbereda en meny som uppfyller dina behov. Några av de faktorer som du bör ta hänsyn till när du väljer meny är vilken typ av evenemang du ska anordna, vilken typ av atmosfär du vill skapa vid evenemanget, gästernas dietrestriktioner, din budget och årstiden.

Välj en anläggning

Nästa sak du vill göra är att välja en anläggning för ditt evenemang. Om du anordnar ett inomhusevenemang har du några olika alternativ för anläggningar, bland annat bankettsalar, kongresshallar, balsalar på hotell och mötesrum. Om du anordnar ett evenemang utomhus har du flera olika alternativ, t.ex. paviljonger och fält utomhus, parker, trädgårdar osv. Oavsett vilken typ av anläggning du väljer vill du se till att den har allt du behöver, inklusive el, bord, stolar och kök. Du kanske också vill anlita en anläggningsansvarig som hjälper dig med uppställning, städning och annan logistik.

Annonsera och marknadsföra ditt evenemang

Nästa sak du vill göra är att annonsera och marknadsföra ditt evenemang. Du kan göra detta på många olika sätt. Du kan placera annonser i lokala tidningar och tidskrifter. Du kan också skapa affischer och broschyrer som du kan placera ut på stan. Om du har medel kan du också skapa en webbplats för evenemanget där folk kan köpa biljetter, hitta mer information och få en virtuell rundtur i anläggningen. Du kan också be lokala radio- och tv-stationer att köra ett kort inslag om ditt evenemang. Detta kan vara ett utmärkt sätt att nå en stor publik på en gång. Du kan också be dina vänner och familjemedlemmar att hjälpa dig att sprida information om evenemanget. Det kan vara så enkelt som att be dem dela en affisch eller annons med sina vänner.

Slutsats

Som du kan se finns det många olika aspekter att ta hänsyn till när man planerar ett evenemang med catering. Du vill hitta rätt cateringföretag i Stockholm, bestämma dig för en meny, välja en anläggning, annonsera för ditt evenemang och mycket mer. Med alla dessa faktorer i åtanke är det enkelt och lätt att anordna ett evenemang med catering.

Därför bör du köpa ett nyckelfärdigt attefallshus

Det finns många fördelar med att köpa ett nyckelfärdigt attefallshus istället för exempelvis en byggsats. Nedan går vi in lite närmare på de olika fördelarna med att göra detta. Redan nu kan vi dock avslöja att det vanligtvis lönar sig att göra detta. Precis som epitetet nyckelfärdigt antyder står byggnaden då redo att användas så fort den har smällts upp på din tomt.

Fördelarna med att köpa nyckelfärdiga attefallshus

Till de främsta fördelarna med att köpa nyckelfärdiga hus hör att dessa:

  • Sparar dig mycket tid och energi. Så fort som du har beställt ditt lilla hus hos din leverantör kan du luta dig tillbaka. Grovgörat ligger nu i händerna på andra och du behöver inte själv hantera grovjobbet.
  • Du slipper allt krångel kring bygget. En annan fördel med att köpa ett nyckelfärdigt attefallshus är att du slipper allt krångel kring bygget. Visst, du får betala ett högre pris än för till exempel en byggsats eller för något slags mellanting. Men å andra sidan slipper du också allt det arbete som behöver utföras kring själva bygget. Din leverantör ansvarar för att allt helt enkelt funkar som det ska och att huset inom kort står nyckelfärdigt på din tomt.

Vissa kostnader kan tillkomma trots att du köpt ett nyckelfärdigt hus

Med detta sagt är det viktigt att känna till att det finns vissa kostnader som ändå kan tillkomma. För även om du väljer att köpa ett nyckelfärdigt hus kommer huset att behövas ställas på plats. Detta görs vanligtvis genom att en kran användas för att lyfta upp huset och ställa det där det ska stå. Kostnaden för detta brukar generellt sett landa på omkring 10 000 till 30 000 kr. Priset kan dock variera lite grann beroende på vilken leverantör du väljer att köpa ditt lilla hus av.

Dessutom kan du behöva hjälp med att skapa en plintgrund att sätta huset på. Denna brukar kosta mellan 1 200 och 1 800 kr per kvm. Sedan tillkommer även kostnader för att dra el och vatten om detta ska göras. Så om du har tänkt använda ditt attefallshus som ett bostadshus får du räkna med ytterligare omkring 1 500 kr per kvm för detta.

Ett delat kontor i Stockholm har både för- och nackdelar

Fler personer arbetar idag på distans än någonsin tidigare. Dessutom är gigekonomin på stark frammarsch i Sverige. Detta har lett till att efterfrågan är stor på delade kontor i Stockholm. En delad kontorsyta har förvisso en hel drös med fördelar jämfört med andra lösningar. Samtidigt kan denna lösning också bjuda på vissa utmaningar. För att ge en nyanserad bild av lösningen belyser vi nedan några av de nackdelar som du bör känna till!

Nackdelarna med att dela ett kontor i Stockholm med andra

Till nackdelarna hör att ett delat kontor i Stockholm kan:

  • Vara högljutt och inte erbjuda avskildhet. En nackdel med vissa kontorshotell och liknande i Stockholm är att arbetsmiljön är ganska högljudd. Dessutom kanske du inte erbjuds den avskildhet som du önskar. Å andra sidan får du istället ta del av en helt annan nivå av gemenskap och samhörighet än vad en egen kontorslokal erbjuder. Kontrollera gärna så kontorsytan har en någorlunda dämpad akustik. Ljudet av att höra någon annan dricka sitt kaffe kan nämligen driva dig till vansinne med tiden. Dessutom kan du vilja ha tillgång till ett konferensrum eller liknande om du har viktiga telefonsamtal eller möten under arbetsdagen.
  • Hysa konkurrenter under samma tak. Du kanske har kommit fram till att delat kontor i Stockholm är den ultimata arbetsmiljön för det arbete som du utför. Men det kan också betyda att en eller flera konkurrent(er) potentiellt sett kan ha insett detsamma och hyr en plats i samma lokal. Du kan dock vända detta till något positivt genom att se möjligheter istället för utmaningar. Kanske kan ni allesammans gynnas av att samarbeta istället för att konkurrera med varandra?
  • Skapa konflikter mellan olika personligheter. Det som kännetecknar en delad kontorsyta är att flera olika företag verkar på en ganska begränsad yta. Det betyder också att flera personligheter ska visats under ett och samma tak och verka på en gemensam yta. Därmed är det tyvärr oundvikligt att det ibland uppstår konflikter mellan olika personer. Detta kan bero på att personkemin inte är en bra kombination eller bero på andra anledningar. Det viktiga är att ni tillsammans kan lösa sådana konflikter för att undvika att de förvärras och ger allvarliga konsekvenser.

Tekniktillbehör och telefonprylar

E-butiken Teknikhallen nås via www.teknikhallen.se. Här presenteras fakta om webbplatsen, dess utbud och företaget bakom E-butiken.

Grundades 2013

Företaget grundades av två bröder som ville starta upp en E-handelsverksamhet. Valet föll på tillbehör till surfplattor och mobiler och första inköpet lades i en tom skrubb i hemmet. Som många andra företag började de alltså i en mycket liten skala.

Efter att ha byggt upp tydligare försäljningskanaler växte verksamheten och fram till 2021 hade de bytt lagerlokal tre gånger. Detta utifrån att behovet av större lokaler växte allt eftersom utbudet och efterfrågan på deras produkter ökade. I slutet av 2021 hade de lite drygt 15 000 produkter i lager.

Utbud via E-butiken

E-butiken (www.teknikhallen.se) består primärt av tillbehör till mobiler och surfplattor. Detta så som skydd, hörlurar, skal och skärmskydd. Den största kategorin är just skydd/skal. Men företaget har även ökat utbudet med åren. Via hemsidan går det även att hitta produkter inom ”Hem & Fritid” samt ”Hälsa”. När ett nytt mobilskal har beställts kan även exempelvis en massagepistol eller reflexväst läggas i varukorgen.

Även inom ”Hem & Fritid” finns produkter som går ”hand i hand” med mobiltillbehör. Bland annat säljer butiken silikonskal till fjärrkontroller till Apple TV. Produkter som därmed hittas inom ”Apple-familjen”. Produkterna hittas enklast via sökfunktionen eller filtreringsfunktionen på hemsidan. De som inte hittar den produkt som eftersöks kan kontakta företaget via ett formulär på hemsidan. Klicka på Kundservice i footern och sedan på ”Skicka en förfrågan”

Instagram – Facebook – Nyhetsbrev & www.teknikhallen.se

De som är intresserad av att följa Teknikhallen kan göra detta via flera olika vägar:

  • Instagram
    Är du den som hellre ser på bilder än läser produkttexter? Företagets flöde på Instagram har mängder av inspirerande bilder på produkter och presenttips.
  • Facebook
    Som de allra flesta företag är Teknikhallen även aktiv på Facebook. De som följer företaget kan vara med i tävlingar, se nyheter och få svar på enklare frågor.
  • Nyhetsbrev
    Längst ner på www.teknikhallen.se finns möjlighet att skriva upp sig för företagets nyhetsbrev. I dessa presenterar de nya produkter, erbjudanden och nyheter. Självklart går det enkelt att säga upp sig från dessa utskick om så önskas.
  • www.teknikhallen.se
    Hemsidan är ”navet” för företagets verksamhet. Det är här som alla produkter finns till salu och all information om företaget kan läsas.

Upptäck fördelarna med digitalt lås till hemmet

En vanlig och oönskad känsla som ofta infinner sig då man gått hemifrån är osäkerhet kring om man låst ytterdörren eller inte. Ibland kan det förstöra en hel arbetsdag eftersom man sitter och grubblar nervöst över detta under lång tid. För att slippa denna typ av tankar kan man välja att installera ett digitalt lås som man kan kontrollera från vilken plats som helst. På detta sätt kan man känna sig lugn i alla lägen eftersom hemmet är säkert. Dessutom finns utöver säkerheten en mängd andra fördelar med denna typ av smarta lås.

Fjärrstyrt system

De digitala låsen fungerar som ett fjärrstyrt system som kan kontrolleras från vilken plats som helst. Man behöver alltså inte befinna sig i hemmets omedelbara närhet. Detta system möjliggör en mängd olika funktioner som skapar en mycket bekväm vardag. Dessutom kan man integrera sitt digitala lås med andra typer av automatiska och smarta system i hemmet. Några exempel på saker som kan kontrolleras och styras på distans är:

  • Se vid vilka tider familjen kommer hem. Genom sin app kan man ställa i att få notifikationer när familjemedlemmar kommer hem. På så vis kan man hålla koll på familjen och framförallt när barnen kommer hem. Dessutom kan samma system varna för när ovälkomna gäster är i hemmet.
  • Släpp in hantverkare. Man kan ställa in att hemmet ska öppnas enligt schema och släppa in städare, hantverkare eller reparatörer.
  • Lås upp dörren på distans. Om någon kommer på besök kan man låsa upp det digitala låset från vilken plats som helst.

Aktivera röststyrning

Det digitala låset kan med hjälp av andra smarta appar matchas mot ens egen röst. På så vis kan man öppna dörren med hjälp av röststyrning, och man behöver inte ens resa sig för att släppa in besökare.

Det digitala låset öppnar dörren automatiskt

När man kommer hem med mycket packning kan det vara besvärligt att få upp dörren. Det digitala låset känner dock av att man befinner sig i närheten och öppnar dörren automatiskt. Det är ett mycket bekvämt system som är uppskattat då man kommer hem och är trött och fullastad med varor.

Stockholms Elbolag sticker ut i prissättningen på el

Elpriserna högar kraftigt i hela landet inför vintern. Norra Sverige har tidigare varit relativt förskonade från kostsam el medan landets mellersta och framför allt södra delar är särskilt utsatta. Men i år har även elkonsumenter uppe i norr fått en släng av sleven och får nu betala betydligt högre priser för sin el än vad de är vana vid att göra. Därför har många konsumenter valt att söka sig till Stockholms Elbolag och att teckna elavtal hos denna uppstickare.

Stockholms Elbolag erbjuder förmånliga elavtal

Det finns goda skäl att se över såväl ditt elavtal som din elförbrukning. Vad gäller elavtal bör du överväga att teckna ett förmånligt sådant via Stockholms Elbolag.

Du kan också hålla nere kostnaderna för din elförbrukning på flera olika sätt:

  • Investera i en varmluftspump eller bergvärme. Detta är ett effektivt sätt att sänka kostnaderna för elförbrukningen. Det är dock en långsiktig åtgärd och för att kunna investera i sådana värmekällor behöver du äga din egen bostad. Därför är det inte ett alternativ för många svenska elkonsumenter som till exempel bor i en hyreslägenhet. Om du bor i en villa kan det dock vara ett bra alternativ.
  • Försök att sänka din elförbrukning. Ett annat sätt att skära ner på elkostnaden är att helt enkelt sänka förbrukningen av el. Detta kan du till exempel göra genom att dra ut sladdarna till de apparater som du vet konsumerar mycket el. Du kan även försöka att täta fönster och dörrar där det är drag. Det är alltid en bra idé att gå igenom hemmet och se vad du kan göra för att minska din elförbrukning.
  • Välj ett fast eller rörligt avtal beroende på dina förutsättningar. Stockholms Elbolag och andra elleverantörer låter dig ofta välja mellan att teckna ett fast avtal eller ett rörligt sådant. Vilket av dessa bägge alternativ du bör välja beror i mångt och mycket på dina ekonomiska förutsättningar. Om du vill veta precis hur mycket du behöver betala för din el per månad bör du välja ett fast pris. Men tillåter din ekonomi vissa månatliga svängningar i elpriset kan det vara värt att istället teckna ett rörligt avtal.

Vårdbemanning underlättar bemanningen i vården

Vårdbemanning kallas det när bemanningsföretag används för att bemanna vården. Det finns ett stort behov av vårdpersonal ute i sjukvården i vårt avlånga land. Efterfrågan på läkare, sjuksköterskor och annan vårdpersonal ökar ständigt i Sverige år för år. Tack vare bemanningsföretag som hyr ut konsulter med rätt utbildning och erfarenhet för jobbet kan bemanningen i den svenska sjukvården ske på ett smidigt sätt. Till exempel är det ofta svårt för vårdgivare att hitta vissa specialistkompetenser på till exempel landsbygden. För att alla människor i vårt land ska kunna få vård av hög kvalitet, oavsett var de bor, är det därför viktigt att bemanna upp den svenska vården.

Så fort ett behov dyker upp kan vårdgivare snabbare få hjälp att fylla upp sina vakanser med kompetent personal på detta sätt. Det går såväl fortare som smidigare jämfört med att själva rekrytera personal genom en traditionell rekryteringsprocess. Till exempel kanske vårdgivaren bara har ett begränsat behov bestående av ett visst antal timmar. Då är detta ett utmärkt sätt att bemanna upp! Som ett resultat av detta snabbar bemanningsbolagens vårdbemanning på vårdflödet och vårdgivarnas vårdprocesser. Detta ger i slutändan besparingar i form av rena pengar.

Så är det att arbeta inom vårdbemanning

När man frågar personal som arbetar inom vårdbemanning vad de tycker om detta sätt att arbeta svarar de ofta att:

  • Det är väldigt roligt då man ofta känner sig otroligt uppskattad när man som konsult kommer ut på uppdrag. Man är efterlängtad och fyller ett stort behov.
  • Man får möjlighet att vara på flera olika arbetsplatser och träffa många olika medarbetare. Det gör att man möter många nya människor samt ställs inför nya situationer och utmaningar.
  • Det är ett mer flexibelt och friare sätt att arbeta. Du kan bestämma din egen arbetstid och välja själv när du ska jobba och var.

En farhåga som många har när arbete inom vårdbemanning kommer på tal är att det skulle vara osäkert. Detta är dock en ganska missvisande bild då många av de konsulter som faktiskt jobbar på detta sätt inte delar denna uppfattning. De får istället vanligtvis många kontrakt och känner snarare att det är tydligt vad som gäller.

Rent krasst borde alla prova på att jobba inom vårdbemanning någon gång!

Vad är marketing automation?

Marketing automation handlar om att man använder någon form av mjukvara för att automatiser marknadsföringsaktiviteter. På många marknadsavdelningar utförs nämligen repetitiva uppgifter som är ständigt återkommande och tar mycket tid att utföra. Två exempel på sådana är e-postmarknadsföring och att posta inlägg på sociala medier. Genom att automatisera dessa uppgifter kan du dels effektivisera denna typ av aktiviteter, men även erbjuda dina kunder en mer personlig upplevelse. https://www.rimarketing.se/ är en av de aktörer i branschen som utför denna typ av leveranser. Besök hemsidan för att få vidare tips.

Så vad är marketing automation mer exakt och hur används det?

Vad är marketing automation? För att besvara frågan tänkte vi dela med oss av några konkreta exempel. Detta är några typiska sätt som visar hur denna marknadsföringsmetod kan användas:

  • Nyhetsbrev. Som vi redan har varit inne på är e-postmarknadsföring ofta en viktig del av marketing automation. Ett exempel på en sådan aktivitet är nyhetsbrevet – ett utskick som kan gå ut automatiskt till de personer som prenumererar på detta. Nyhetsbrevet ger dig en utmärkt kanal för att uppdatera dina kontakter om ditt varumärke. Du kan även dela med dig av tips och råd samt annan värdefull information till prenumeranterna.
  • En serie välkomstmejl. Ett annat exempel på automatiserad marknadsföring är välkomstmejlet. Detta mejl är ofta din första möjlighet att göra ett bra och bestående intryck på kontakter som prenumererar på ditt nyhetsbrev. Du kan skapa en skräddarsydd och personlig upplevelse för dina prenumeranter med hjälp av antingen ett engångsutskick eller en hel serie med välkomnande mejl.
  • Mejl med påminnelser. En annan möjlighet med marketing automation är att skicka automatiserade mejl med påminnelser. Dessa kan baseras på dagens datum så att mejlet når mottagaren med rätt budskap vid rätt tidpunkt. Till exempel kan du som är bilhandlare påminna kunder som har köpt en bil att serva bilen genom att skicka dem ett mejl ett visst antal månader efter köpet. Du kan även använda datumstyrda mejl för att uppmärksamma dina kunders födelsedagar och andra högtider.
  • Information om produktuppdateringar och nya lanseringar. Produktuppdateringar och produktlanseringar är ytterligare ett tillfälle då automatiserade e-postutskick fyller ett viktigt marknadsföringssyfte. Du kan till exempel välja att göra kunder som har köpt en viss produkt uppmärksamma på att en uppdatering till produkten nu är tillgänglig.

Medieträning säkerställer att du får fram ditt budskap

När du gör ett bra framträdande i media kan intrycket sitta kvar ganska länge och framträdandet kan stärka ditt varumärke. Men det händer tyvärr också att personer gör riktiga magplask i medier och skadar sitt varumärke snarare än stärker detsamma. Även ett sådant framträdande har en tendens att etsa sig fast på näthinnan väldigt länge. Därför finns det många personer i många olika situationer som kan ha stor nytta av medieträning.

Det finns nämligen en risk att man som ovan intervjuperson tar det hela lite för lättsinnigt. Risken är stor att din allra första intervju inte riktigt blir som du har tänkt dig. Därför kan det vara en god idé att träna på att intervjuas så att du slipper göra bort dig när det verkligen gäller. Med lite medieträning i bagaget kan du i många fall undvika att göra en intervju som resulterar i en ren och skär katastrof.

Viktigt med medieträning för att lära sig tala på rätt sätt

Man brukar säga att en affärsidé eller annan idé ska kunna förklaras för ett barn. Om du inte klarar av att göra detta finns det en risk för att du egentligen inte förstår idén till fullo och kan försvara den i alla infallsvinklar. Detta är kanske att hårddra det lite grann när det kommer till intervjuteknik. Men det är ändå viktigt att du talar på ett sätt som gör att de breda massorna kan förstå dig och ta till sig ditt budskap. Ett bra råd kan vara att försöka tala till en ung vuxen, förslagsvis en 18-åring.

Om du lyckas skala bort allt annat som är onödigt och tala enkelt utan att det blir för infantilt har du lyckats få fram ditt budskap. Detta är en punkt som man brukar komma till ganska snabbt efter lite medieträning och några träningsintervjuer.

Så vad kokar de olika fördelarna med att låta sig medietränas ned till? Detta är några av de främsta argumenten för att ägna sig åt medieträning:

  • Du lär dig att tala på ett sätt som låter ditt budskap nå fram.
  • Du kan definiera ditt viktiga meddelande på ett tydligt och koncist sätt.
  • Svåra frågor lär du dig att bemöta med förberedda och uttänkta svar.
  • Du kan ta kontrollen i en intervju med ett media.
  • Risken för felciteringar minskar markant.

Interim CTO – Varierande kravbild

Att arbeta som chief technology officer, CTO, är ett stimulerande uppdrag eftersom det alltid finns mängder av nya saker att lära sig i den pågående tekniska revolutionen. Den som är anställd som interim CTO behöver ha god lyhördhet inför vilka krav som ställs och vilka önskemål som finns. Gemensamt för uppdragen är dock att fokus ligger på teknisk utveckling och på ledarskap, då CTO:n jobbar i nära samverkan med både företagets VD och CIO. Många CTO:er har en bakgrund som teknologer, men gemensamt för dem är också ett stort intresse för människor och ledarskap. Bra interim CTO finns hos Brightmill.

Tre framgångsfaktorer för jobbet som interim CTO

  • Välj ett område att fokusera på
    För att inte bli överväldigad av all teknologisk utveckling gäller det att smalna av sökområdet och välja ut ett område att bemästra. Bred kompetens är självklart bra, men att kunna något på djupet ger ofta mer tillbaka till uppdragsgivaren.
  • Ta hjälp av andra
    Teknik är väldigt komplext, och säkert finns det många på arbetsplatsen som har olika förkunskaper och bakgrund. Ta hjälp av kollegor som har full koll på den aktuella processen eller programvaran; lagarbete är en nyckelfaktor för framgång.
  • Våga tänka långsiktigt
    Som interim CTO är det lätt att fastna i det projekt som för närvarande pågår, men våga tänka utanför boxen och fundera på framtiden med. Är den aktuella projektformen något som passar gruppen, eller bör man prova ett nytt arbetssätt? Kan de nödvändiga resurserna samlas, eller är det någon kompetens som saknas och bör rekryteras på sikt?

Inom dessa branscher arbetar CTO:er idag

Det är främst på större företag som det finns utrymme att anställa en särskilt CTO, som då kan avlasta såväl VD som CIO. Idag finns det ett stort antal komplexa och multinationella företag med behov av en CTO, och dessa verkar inom många olika branscher. Utöver IT och teknik, som kanske är den mest självklara riktningen, så finns det CTO:er som arbetar inom industriell tillverkning, hälso- och sjukvård, och även i försäkringsvärlden. Vartefter mer och mer av arbetslivet digitaliseras kommer efterfrågan på kompetens inom CTO troligen att öka med tiden i flera branscher, både för fasta anställningar och för interim- eller konsultuppdrag.