Mobilväxel för småföretag

För alla företag är kommunikationen med kunderna av högsta vikt. Missar man ett telefonsamtal så kan det innebära att man förlorar en potential kund. För ett litet företag är det ofta ännu viktigare att inte missa några samtal. Även om man som kund kan skicka epost eller kontakta företag via sociala nätverk så vill många kunder ha en direkt kontakt och prata med en riktig person. Med en mobilväxel är ditt företag alltid kontaktbart. Här finns mer tips för den som efterfrågar mobilväxel för litet företag.

Vilka fördelar har en mobilväxel?

Med en mobilväxel så kan ni alltid svara snabbt i telefon och förkorta väntetiden för era kunder. Om du redan pratar med en annan person så kopplas kunden vidare till rätt person utan att behöva vänta på att du har avslutat ditt samtal. Tack vara en mobilväxel så kan även ett litet företag ge sina kunder ett professionellt bemötande.

En mobilväxel är mycket enkel att använda. Om du vet hur du skickar text-meddelanden med din telefon så kan du också använda en mobilväxel. En mobilväxel är flexibel och går att anpassas efter just ert företags unika behov. Ofta så sköter leverantören all tekniken så ni behöver inte bekymra er om att uppdatera system eller investeringar i dyra program

Hur fungerar en mobilväxel?

En mobilväxel kopplas till din mobiltelefon och du kan ta med dig växeln överallt, vart du än befinner dig. Med en speciell app så kan du koppla vidare samtal. Ringer ni till varandra inom företaget så betalar ni ingenting. Ni väljer enkelt vilket nummer ni vill ska visas hos mottagaren. Det kan vara företagets växelnummer, ett mobilnummer eller ett dolt nummer. Era kunder kan skicka sms till er med ert fastnätsnummer och ni kan enkelt svara på kunders textmeddelanden. När den mobila växeln är inkopplad så bildar ni enkelt en svarsgrupp. De personer som jobbar i växeln loggar in sig i svarsgruppen och kan börja ta emot samtal.

Mobilväxel med softphone

Softphone är en tjänst som man kan köpa till sin mobilväxel. Det innebär att du integrerar mobiltelefonen och datorn till samma telefonnummer så att du kan ta emot samtal på båda enheter. Det är enkelt att använda både datorn och telefonen och du kan enkelt förflytta dig emellan dem. När man använder en softphone så kan man tydligt överblicka vilka medarbetare som är tillgängliga för telefonsamtal och de kan enkelt meddela växeln om de är ute eller lediga en dag.