Best Transport WooCommerce plugin

Logistik är ett ord för kontrollen av flöde av material; det vill säga utskick, transport och leverans av paket. Det är något de flesta är bekanta med eftersom paket skickas ständigt, inte minst mellan privatpersoner men framförallt från företag till företag eller företag till privatperson. För mottagaren kan det kännas som att paketet nästintill levereras per automatik. Det är naturligtvis inte så utan det ligger en lång process bakom. Avsändaren vet detta och delar inte alltid samma känsla av att leveransen går på automatik, detta är såvida avsändaren inte använder sig av tjänsten Best Transport WooCommerce. Det är en tjänst som nätbaserade företag kan använda för att automatisera processen från beställning av kund till utskick och leverans av order.

Processen

Tjänsten är alltså till för att föra över information om kund och frakt till Best Transport som sedan ansvarar för leverans. Önskas ytterligare transportörer går det att lägga till i tjänsten. Processen ser ut som följande;

  • Order läggs av kund; Kunden gör en beställning på nätbutiken och fyller i sina uppgifter.
  • Fraktsedel skapas; Baserat på kundens uppgifter skapas en fraktsedel genom integrationstjänsten.
  • Paket skickas/kund meddelas; Paketet sänds ut efter godkännanden av användaren. Leveransen sker naturligtvis genom vald transportör och både användare och kund får en notifikation om detta.
  • Leverans; Paketet blir levererat.

Under denna tid kan du som företagare följa paketet i appen för att få en bra överblick.

Om Best Transport WooCommerce

Best Transport är ett väletablerat företag med över 40 år i branschen. De levererar paket åt såväl privatkunder som företag. På deras hemsida går det enkelt att skriva en plats där paketet ska skickas ifrån och var det ska levereras. Med ett klick får man reda på priset för detta. En annan service som erbjuds på hemsidan är spårning av paket för att veta var ditt skickade eller förväntade paket är någonstans. Genom olika terminaler runt om i landet kan bästa rutten hittas för ett särskilt paket. Företaget betonar själva vikten av att hitta rätt rutt för en så snabb leverans som möjligt, men även för att spara på miljön med mindre bränsleanvändning.

Vid frågor

För funderingar och frågor finns det en kundtjänst för tjänsten. De nås framförallt på e-post som finns med vid beställning av tjänsten. För den som tycker att det är svårt att installera tjänsten kan man få hjälp även via telefon. Detta kostar 1150 kronor per timme exklusive moms. För frågor direkt till transportören, alltså Best Transport, kan man även kontakta dem via telefon eller mejl.